2018/10/22

Hääpukua mä metsästän

Nyt olisi taas kerran hääaiheista postausta tiedossa, nimittäin häämekkohehkutusta ja -kauhistelua. 
Viime viikolla löysin mekkoni, juuri sen the mekon, jossa kävelen alttarille kahdeksan kuukauden kuluttua. Olin ladannut paljon odotuksia sekä mekolle että itse sovitustilanteelle, sillä ajattelin niiden olevan jotenkin todella upeaa ja ihanaa. Noh, ainakaan kohdallani mekkojen sovittaminen ei eronnut mitenkään tavallisesta shoppailusta. Oma hääpukuni löytyi yllättäen jo ensimmäisestä liikkeestä jossa kävin, ja täytyy myöntää etten rakastunut siihen ensisilmäyksellä. Ajattelin sen olevan ihan kiva ja haluavani jotain tän tyylistä, mutta mitä enemmän pyörin mekossa ympäriinsä ja sitä tuijottelin, sen enemmän siihen ihastuin.

Vaikka olin löytänyt hyvän ja minulle sopivan mekon siis jo ensimmäisestä liikkeestä, halusin varmistaa, etten löytäisi mitään parempaa. Suuntasimme varmuuden vuoksi toiseen kaupunkiin sovittamaan hääpukuja päiväseltään. Matka varmisti kuitenkin sen, että jo aiemmin löytämäni mekko todella oli ylivoimaisesti paras, ja pienen rahakriiseilyn jälkeen päädyin ostamaan sen. Tähän täytyykin todeta, että voi hyvää päivää kun hääpuvut voivat olla kalliita. Vuokrapukuja en löytänyt ja valtaosa käytetyistä puvuista on Etelä-Suomessa, joten päädyin lopulta ostamaan puvun omakseni. Aikomuksenani on myydä se häiden jälkeen, joten ainakin puku saa uuden elämän ja minä vähän rahaa takaisin.

Rahaa häihin saa kulutettua aivan järjettömiä määriä, mutta onneksi olemme vielä pysyneet budjetissa. Mekkoni oli hieman suunniteltua kalliimpi, mutta kerran kai sitä vaan toivottavasti mennään naimisiin. Okei okei, en osaa oikeasti perustella itselleni miksi yhden päivän mekosta kenenkään kannattaisi maksaa noin suuria summia. Mutta hei, elän varmaan hernekeitolla sitten seuraavat kuukaudet! Se voi mennä vaikka tahattomasta häädietistä.

No, joka tapauksessa hääpuku on hankittu, ja olen siihen tyytyväinen. Ihan samanlaista tää on todellakin mun -fiilistä ei tullut mekosta kuin sormuksesta, mutta hyvät on kummatkin. Nyt yksi kohta listassamme lisää saa check-merkin peräänsä ja pääsemme suunnittelussa seuraavan jutun kimppuun. Voi vitsit kun nautin tästä!

3 kommenttia:

  1. Ihanaa, että löytyi sopiva <3 Vaikka se onkin vain yhden päivän päällä, niin kyllä miekin oon sitä mieltä että upea sen täytyy olla, maksoi mitä maksoi! Ei tarvii sitten jälkikäteen katua että oisinpa panostanut enemmän... :)

    VastaaPoista
  2. Huomasin itsekin kun aikoinaan hankin hääpuvun, että kuinka kalliita ne ovat. Nyt aattelin omani vihdoin myydä pois. Täytyy vain ensin puku pesettää.

    VastaaPoista