2018/07/31

Heinäkuu takana

Voi apua, miten huomenna voi olla jo elokuu? Harvinaisen lämmin kesä jatkuu jatkumistaan, eikä tunnu ollenkaan siltä, että ihan pian alkaa jo koulut ja hiljalleen aletaan lipua kohti syksyä. Oma heinäkuuni on mennyt tosi mukavasti töitä tehdessä ja lämmöstä nauttiessa, ja olen yllättynyt siitä, miten hyvin olen jaksanut päivät todella aikaisista herätyksistä huolimatta. Tunnelma on tällä hetkellä odottavainen, sillä lähestyvä Indonesian reissu vie ajatukset pois tästä hetkestä, ja hääsuunnittelu etenee hitaasti mutta varmasti. Hiljalleen olen alkanut miettiä myös tulevaa kouluvuotta ja edessä olevia haasteita, mutta en ole jaksanut vielä stressata sen enempää. Ensimmäistä kertaa koskaan edessä on vuosi, jonka kulusta en ole ollenkaan varma. Mutta hei, enköhän mä jotain keksi!


Tässä muutama mieleen jäänyt juttu heinäkuulta:

BookBeat, Acast ja Spotify ovat olleet jatkuvassa ja runsaassa käytössä heinäkuussa. Rutiininomaista  ja yksinkertaista työtä tehdessä olen kuunnellut kirjaa BookBeatista, josta otin ilmaisen kokeilujakson. Aluksi kesti hetken tottua siihen, että joku lukee kirjaa ja minä vain kuuntelen, mutta nopeasti opin pitämään siitä ja ajatukset siirtyivät lukijan äänestä itse tarinaan. Acastista olen kuunnellut muutamia hömppäpodcasteja, ja Spotifyn listat ovat pitäneet minulle seuraa silloin, kun minulla on ollut pikemminkin musiikinkuuntelufiilis. Bluetooth-kuulokkeet ja nämä sovellukset ovat pelastaneet päiväni lukuisia kertoja.

Tori, ranta ja piknikit ovat olleet vakkaripaikkojani päivittäin. Torilta ostetut tuoreet mansikat, pehmis ja ihmisten kohtaaminen ovat ihan parhautta varsinkin yksin ollessa. Harvoin kävelen torin läpi niin, etten jäisi suustani kiinni jonkun kanssa. Lähellä on myös monta kivaa uimarantaa, joissa käymiseen on hyvä yhdistää vaikka piknik. Se on sitä kesästä nauttimista parhaimmillaan.


Kirpparit on aika uusi juttu mulle, mutta sitäkin suurempi osa ostamistani vaatteista on nykyään sieltä peräisin. Yhtäkkiä kaupan vaatteet alkavat tuntua hirmuisen kalliilta, ja kirpparilta vaatteiden ostamista voi ajatella myös ekologisena valintana. Miksi turhaan ostaa jotain uutta, kun lähes kaiken tarvittavan voi ostaa käytettynä?

Jäätelöä olen syönyt kyllä kaksin käsin, oli se sitten kaupan pakastealtaasta ostettu mehujää tai oikein kunnon gelato. Summer bucket listallani mainitsin, että haluaisin tehdä itse jäätelöä, mutta sitä en ole saanut vielä aikaiseksi. Ehkä voisin ottaa sen ensi viikon tavoitteeksi.


Aurinko on paistanut lähes joka päivä, eikä lämpimästä (vähän liiankin) säästä saisi valittaa. Ihanaa että aurinko joskus oikeasti paistaa myös täällä Suomessa. Siksi myös tuuletin on ollut kovalla käytöllä varsinkin öisin, sillä se hieman helpottaa sitä tuskaisen kuumaa ilmaa, joka muuten estää hyvät yöunet.

Maksi- ja midihameet on mulle ihan uusi tuttavuus, mutta sitäkin nopeammin ne ovat vakiintuneet jokapäiväiseen käyttöön. Kuumalla ilmalla pitkät ja ohuet hameet ovat kaikista viileimpiä vaatekappaleita, ja  ne suojaavat myös hyvin auringolta.

Mökkeily on mennyt monesti vain sisällä istumiseksi, kun mökille mennessämme on sattunut olemaan juuri se yksi sateinen päivä kuusta. Viime viikonloppuna pääsimme kuitenkin nauttimaan uimisesta, saunomisesta, hyvästä seurasta ja rennosta mökkielämästä vihdoinkin hyvässä säässä!

Kaiken kaikkiaan heinäkuu on antanut juuri sitä mitä siltä voi odottaakin: lämpöä, jäätelöä, mökkeilyä, ulkona olemista, rentouttavia hetkiä ja hyvää seuraa. En ole vielä valmis siirtymään henkisesti elokuun puolelle, vaikka kesä onkin tänä vuonna paljon pidempi kuin muina vuosina: alkaen Suomen toukokuun helteistä ja loppuen Indonesian kuumuuteen syyskuun lopussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti