2017/04/19

Kuinka päädyin tähän tilanteeseen?



Kuten jo aiemmin totesin, idea blogin kirjoittamiseen lähti tulevasta kesästä yksin Lontoossa. Tai siis yksin ja yksin, mutta uudessa perheessä ja vieraassa ympäristössä. Blogi keskittyy siis ainakin näillä näkymin au pair -pohdintoihin, joten ajattelin vähän valaista sitä, miten ylipäätään päädyin tähän tilanteeseen.

Olen jo pitkään pohtinut mahdollisuutta lähteä ulkomaille vähän pidemmäksi aikaa. Ajatus sai alkunsa jo yläasteella, kun keksin vaihto-oppilaaksi lähtemisen mahdollisuuden. Yläasteelta alkanut parisuhde kuitenkin teki lopun vaihtarisuunnitelmista lukiossa, sillä vuoden erossaolo tuntui silloin (ja edelleenkin) vähän turhan suurelta koetukselta suhteelle. Yliopistoon mennessä pyörittelin mielessäni ajatusta sekä au pairin työstä että vapaaehtoistyöstä, mutta lopulta päätin au pairin työn olevan minulle sopivampi vaihtoehto.  Monen vuoden nynnyilyn jälkeen päätin, että lähden neljännen yliopistovuoden jälkeen au pairiksi. 

Loppusyksystä 2016 päätin kirjautua aupairworld-sivustolle, ihan vain katsellakseni miten kauan perheen löytäminen kestää, miten sivusto toimii, ja millaisia perheitä sivustolta ylipäätään löytyy. Ajattelin, että vuoden päästä alan etsiä perhettä tosissani, ja vuoden 2017 alussa olin jo oikeastaan unohtanut koko aupairworldin olemassaolon. Tammikuussa sähköpostiini kuitenkin kilahti viesti: sinulle on viesti aupairworldissä. Kävin katsomassa viestin silkasta uteliaisuudesta, ja pian huomasin, että perhe joka laittoi minulle viestiä, vastasi täysin toiveitani täydellisestä isäntäperheestä. Ajatuksiani täydellisestä isäntäperheestä voin kirjoitella myöhemmin. Tämän jälkeen minulle tuli viestejä myös muutamalta muulta perheeltä, jotka osaltaan vahvistivat näkemystäni siitä, että olin löytänyt jo itselleni sopivan perheen.

Pian sovimmekin jo skypehaastattelusta, ja löysin itseni pohtimassa mahdollisuutta lähteä au pairiksi jo tulevana kesänä. Onnistuneen ja hyvin hermostuttavan skypehaastattelun sekä muutaman vakavan keskustelun jälkeen huomasin pian odottavani innoissani tietoa siitä, valitaanko minut perheen au pairiksi. Vain muutaman päivän kuluttua tästä sain viestin, jossa minulle varmistui, että olen lähdössä oikeasti kesäksi Lontooseen. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti