2018/03/25

Mikä tekee minut iloiseksi?

Sairastelu on jatkunut nyt jo yli viikon, liikkuminen on jäänyt täysin, koti kaipaa perusteellista siivousta ja huomenna jatkuva harjoittelu puskee stressiä pintaan. Siksi ajattelin keskittyä hetkeksi asioihin, joista olen iloinen tai onnellinen. 


Juuri nyt olen iloinen siitä, että...

Harjoittelun viimeiset vastuutuntini ovat keskiviikkona, jonka jälkeen stressaavin ja työläin osa harjoittelua on ohi. Harjoittelusta tekee raskaan erityisesti se, että olen turhan ankara itselleni. Lähestyvä valmistuminen saa minut todella miettimään, olenko tarpeeksi hyvä ja teenkö kaikki asiat oikein.

Näen perhettäni tänään Fransmannin brunssilla, sillä siskollani oli tällä viikolla 16-vuotis syntymäpäivä. Hyvää ruokaa ja hyvää seuraa, kyllä kelpaa. Kenties keksimme vielä jotain muutakin mukavaa tälle päivälle.

Selviytyjät Suomi tulee tänään illalla. Joo joo, olen jäänyt koukkuun, myönnetään.

Gradu alkaa olla valmis, ja se pitäisi enää lukea läpi virheiden varalta ennen esitarkastusta. Koko graduprosessi oli yllättävän mukava, vaikkakin tietysti työläs. Ihan turhaan uskoin pelottelijoita ja ajattelin gradun olevan jonkinlainen hirviö. Sekin taakka on kohta poissa harteilta!

Olen saanut säästettyä tavallista enemmän rahaa lähiaikoina. Indonesian matkan varausmaksun ja lentolippujen ostamisen sekä lumilaudan ostamisen jälkeen tilini saldo on laskenut ikävästi, eikä tilannetta paranna se, että en ole viimeiseen kuukauteen kerennyt käydä sijaistamassa. Olen kuitenkin saanut karsittua turhista kuluista paljon rahaa, kun olen yrittänyt edes vähän.

Minulla on ihania ystäviä, joiden kanssa oleminen on aina yhtä rentouttavaa. Mikä olisikaan parempaa kuin ystävä, hyvä ruoka, musiikkia ja viikon juorut.

Sain käytyä muutama päivä sitten pesemässä työpyykit toimistolla, ja nyt minulla on iso kasa puhtaita liinoja ja moppeja töissä. Aina yhtä suuri ilo.

Ensi viikolla on odotettavissa monta kivaa juttua: vuosipäivä, harjoittelun tuntien loppuminen, laskettelureissu Kolille sekä reissu Helsinkiin sukuloimaan! Ne jos mitkä auttavat jaksamaan vielä muutaman raskaamman päivän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti